Het meten van klantervaringen
We stellen vragen over de ervaringen met de zorg van elk van de organisaties waarvan door jou zorg is ontvangen: de verloskundigen-praktijk, het ziekenhuis en de kraamzorgorganisatie. Je beantwoordt de vragen op een eenvoudige 10 puntschaal met smileys. Ook vragen we naar verbeterpunten en complimenten. Daarnaast bevat de vragenlijst een aantal achtergrondvragen zoals geslacht, leeftijd, plaats van bevallig, etc..
Hoe werkt het meten van cliëntervaringen met de PREM Geboortezorg?
• Alle VSV's uit de regio werken met de PREM.
• De verloskundige informeert je over de PREM en dat jouw e-mailadres hiervoor wordt gebruikt. Je kunt hiertegen bezwaar maken; dan word je niet uitgenodigd om de vragenlijst in te vullen.
• De verloskundige geeft jouw e-mailadres door als je bent bevallen.
• Je ontvangt vervolgens automatisch een e-mail met uitleg en een link naar de PREM-vragenlijst. Deze mail zal tussen de 2 en 8 weken na de bevalling bij jou in de digitale brievenbus binnenkomen.
Wat gebeurt er met de resultaten? De ingevulde PREM-vragenlijsten worden door verschillende partijen gebruikt:
- De organisaties van wie jij zorg hebt ontvangen, ontvangen de landelijke uitkomsten en de uitkomsten van hun eigen metingen. Deze data zijn altijd anoniem. Zij kunnen deze uitkomsten gebruiken om de kwaliteit van de geboortezorg te verbeteren.
- Alle ingevulde PREM-vragenlijsten worden op een veilige manier verzameld door een onafhankelijk onderzoeksbureau (Perined/Mediquest). Zij deelt vervolgens anonieme uitkomsten met verschillende landelijke partijen die de data bijvoorbeeld gebruiken voor het verbeteren van de kwaliteit van de geboortezorg.
Meer weten? Bekijk: https://www.kennisnetgeboortezorg.nl/prem-geboortezorg/
We hopen dat je mee doet, zodat wij de kwaliteit van de geboortezorg hoog kunnen houden.
Alvast bedankt voor je medewerking!